Välkommen till UTFLYKTER och VISTELSER I FRANKRIKE & PORTUGAL

Nu är vi tillbaks i Frankrike. Denna gång i Normandie.
I bloggen finns även resor/vistelser i Bourgogne (-06), Beajoulais (-09) Loire (-07, -10 & -11), Languedoc (höst -07), Andorra (-07) och Portugal (-10).
Kommentera eller ställ frågor!

torsdag 26 februari 2009

8.3 Château de Cormatin etc



Hej dagbok & vänner!

Jag har ju även "upptäckt" ett "litet" slott 5 mil från Sanny. Det heter Château de Cormatin, ett renässansslott. Jag ser ju fram emot en liten pique-nique i parken, ex bortom "templet " till höger. Men det betyder att vi nog inte kan fara dit första veckan.

Sen finns det även andra slott i närheten liksom även vackra kyrkor, som jag sätter några foton, som hag ju hittat på nätet. Vi vet ju att vi inte har så nära och kanske inte så enkelt till internet. Det kan hända att jag bara kan skriva text, men då kan jag ändå hänvisa till de bilder, som jag redan satt ut i dagboken. :)

Men vi vet ju hela tiden att vi har ju även naturen nära eftersom vi ju bor i en "by" men 500 pax.



Inga kommentarer: