Välkommen till UTFLYKTER och VISTELSER I FRANKRIKE & PORTUGAL

Nu är vi tillbaks i Frankrike. Denna gång i Normandie.
I bloggen finns även resor/vistelser i Bourgogne (-06), Beajoulais (-09) Loire (-07, -10 & -11), Languedoc (höst -07), Andorra (-07) och Portugal (-10).
Kommentera eller ställ frågor!

lördag 14 mars 2009

8.16 Fortsättningen

Kära dagbok!

Kapitel 8 har varit en genomgång över de platser, som jag kunnat hitta i närheheten av Sanny utgående från guideböcker och internet. Vi kommer antagligen ännu att hitta andra utflyktsmål och kanske stryka något av de omnämnda. Vi får se.
Det vi vet är att vi kommer att ha problem med internet (som vanligt). Det lär finnas ett kafé på lämpligt joggingavstånd (9 km) och ett annat nästan 2 mil mot Macon. Hur många apparater och så vidare vet vi inte.
Av denna orsak så har jag denna resa tänkt mig resedagboken på följande sätt:

1. I min matdagbok hoppas jag kunna skriva lite om våra matupplevelser under resan. Med tur även med bilder. Om det inte går, så lägger jag till bilderna när jag komer hem.

2. I denna resedagbok kommer jag efter resan att publicera dagboken i betydligt lugnare tempo än själva resan. Självklart med bilder. Däremot kommer jag att skriva den redan under resan, annars glömmer jag ju hälften, eller mer.

Exakt nu bör vi anlända till Sanny. Enligt senaste prognos så är det då +14 grader och lätt molnighet. Men vi har solglasögonen med oss :)

Inga kommentarer: