Välkommen till UTFLYKTER och VISTELSER I FRANKRIKE & PORTUGAL

Nu är vi tillbaks i Frankrike. Denna gång i Normandie.
I bloggen finns även resor/vistelser i Bourgogne (-06), Beajoulais (-09) Loire (-07, -10 & -11), Languedoc (höst -07), Andorra (-07) och Portugal (-10).
Kommentera eller ställ frågor!

tisdag 25 september 2007

4.4 Inte alltid latt



Halsningar fran Gronan

I torsdags var jag saker pa att jag kunde skriva ett vykort pa fredag, lordag eller sondag, men absolut inte pa mandag (stangt) eller tisdag pgq slottsbesok. I fredags hann jag inte pga slottsbesok, pa lordag kande inte damen som hade jour till min tydligen lite informella ratt utan forsokte starta upp en allman dator som inte varit i gang och som hon inte fick igang pa 40 minuter. Sedan maste jag fara och simma enligt deras oppethalliningstider... Pa sondagen ides jag inte ens fara och kolla. Igar kvall efter dagsresan skulle vi en sista gang se att slottet for idag var oppet. Ja tout le jour 14-18 och sa nagra undantag att sondagar och feriedagar och helgdagar var det aven pa formiggad. Bra. Och sen rakade frun se pa nasta stycke. Sauf mardi. H-e! Det betyder utom tisdag. Min gamla svesklarare skulle nog vanda sig i graven om han fick hora att man bara byter stycke for att det ar ny mening. Allt som hor till samma sak skall ju skriva i ett stycke. Det komiska var att det hade rymts med utan radbyte. Sa nu ar jag har pa tisdag. Sa som sagt var. Vykorten kommer oregelbundet, men om det bara beror pa mig sa kommer de.

h s

PS Ifall du undrar varfor prickarna ar borta så se 4.1!

Inga kommentarer: