Välkommen till UTFLYKTER och VISTELSER I FRANKRIKE & PORTUGAL

Nu är vi tillbaks i Frankrike. Denna gång i Normandie.
I bloggen finns även resor/vistelser i Bourgogne (-06), Beajoulais (-09) Loire (-07, -10 & -11), Languedoc (höst -07), Andorra (-07) och Portugal (-10).
Kommentera eller ställ frågor!

lördag 23 januari 2010

Tandläkare i Frankrike

Kära dagbok!

Många små saker händer här i dagarna. Torsdags var Frun till tandläkare. Det var ju en plomb som hade fallit ut och akut måste ersättas. Jag hade ringt den närmsta som talade om februari, som lät långt bort. Sen fuskade jag och for till turistbyrån. De kan ju engelska och brukar ibland hamna att hjälpa oss. Damen ringde och fick napp till nästa vecka. Inte godkänt. Ringde vidare och fick fredag. Efter några nej, så fick hon sen en tid till Loches på torsdag och då insåg jag att det måste tas.
Så vi far nu som en jojo dit.
Frun var inne 13 minuter och det kostade initialt 41 €. Kommer att få lite återbäring ännu på det! Dessutom talade tandläkaren en helt hygglig engelska.
Igår var Frun körandes in till vår by, 3 km bort - för första gången. Hon hade bokat en tid, som kolliderade med mitt löppass! Så hon körde om mig och sen såg jag henne när hon promenerade på stan. Hade lyckats hitta en bra parkingsplats. Och kom hem med en färsk pain. Och vem vet. Kanske hon far och köper bröd ännu en vacker dag?

Inga kommentarer: