Välkommen till UTFLYKTER och VISTELSER I FRANKRIKE & PORTUGAL

Nu är vi tillbaks i Frankrike. Denna gång i Normandie.
I bloggen finns även resor/vistelser i Bourgogne (-06), Beajoulais (-09) Loire (-07, -10 & -11), Languedoc (höst -07), Andorra (-07) och Portugal (-10).
Kommentera eller ställ frågor!

torsdag 22 januari 2009

7.3.2 Restaurangen på Abbaye de Fontevraud

Minnen från ett kloster igen.
Nå nu kom bilderna bakvänt, dvs de lägst ner kom först i vår meny.
Någonstans har jag nog anteckningarna, men fråga mig inte var just nu!
Men när jag nu hittar ett St-Nicolas de Buorgueil-vin (ett lokalt Loirevin)så brukar jag tänka på klostret och här ser jag ju att det är rätt. Det var nog där vi drack det fösta gången. Detta var antagligen 11.9. Då vi tillbringade dagen /eller åtminstone kvällen i lugn och ro i deras underbara lugna restaurang. Några få gäster och en underbar servering. Vi kände oss som kungar. Och som vi sade då. Till priset av en normal meny på restaurang hemma. När det gällde maten! Och då fick vi ju några överraskningar och en självklar ostbricka. Vinet där kostar ju på borde ungefär som i butiken hemma...






Inga kommentarer: