Välkommen till UTFLYKTER och VISTELSER I FRANKRIKE & PORTUGAL

Nu är vi tillbaks i Frankrike. Denna gång i Normandie.
I bloggen finns även resor/vistelser i Bourgogne (-06), Beajoulais (-09) Loire (-07, -10 & -11), Languedoc (höst -07), Andorra (-07) och Portugal (-10).
Kommentera eller ställ frågor!

måndag 12 januari 2009

7. "Mellanresor"

Så här långt så har denna blogg innehållit två resor. En till Bourgogne 2006 och en till Loire och Languedoc (och Roussilon & Andorra) 2007.
Bland mina bloggar finns även Vårresa till Provence något år tidigare. Tidigare resor finns endast på video och pappersfoton. Men mellan Provenceresan och Bourgogneresan så var vi flera gånger till Frankrike; till Bourgogne, Loire och Sydvästra Frankrike.
Har tänkt att fylla ut resebloggen med lite intryck från dessa resor, men det har liksom inte blivit av.
Nu tänkte jag i alla fall fylla på med några avsnitt, främst utgående från avsnitten om slott och katedraler i Franrike. Jag ser ju var luckorna finns.
Jag bryr mig inte om vår kronologi, som ju är ointressant för andra. Jag kommer inte att hinna med allt nu innan vår nästa resa till Bourgogne, som blir i vår. Innan det tänkte jag även hinna gå igenom våra utflyktsmål och skriva några rader om dem redan innan resan.

Så häng med igen! NEDAN en bild från La Rochelle vid Atlanten. Från hotellbalkongen.

Inga kommentarer: