Välkommen till UTFLYKTER och VISTELSER I FRANKRIKE & PORTUGAL

Nu är vi tillbaks i Frankrike. Denna gång i Normandie.
I bloggen finns även resor/vistelser i Bourgogne (-06), Beajoulais (-09) Loire (-07, -10 & -11), Languedoc (höst -07), Andorra (-07) och Portugal (-10).
Kommentera eller ställ frågor!

torsdag 11 februari 2010

Snö igen!


Kära dagbok!

Vi har en riktig fimbulvinter här. I höstas så sade grevinnan att det brukar komma snö vart tredje år här. Idag upplever vi snö för tredje gången. Inte så mycket, men allt är vitt. Det blir hur som helst ingen simning idag, och knappast vågar jag mig ut på landsvägarna bland bilar med somamrdäck. Om fransmännen anses farliga i trafiken annars, så kan ni ju inse hur det är idag!
Som tur är så har jag ju min motionscykel i det lilal tornet bredvid bassängen, så där kan jah alltid cykla. Om det inte blåser så kan jag även lyfta ut den. Och då blir ju utsikten helt ok.
Men vänta bara. Så småningom får jag hjälpa till att putsa upp bassängen och då kan man sitta och cykla brdvid den blå lagunen igen. Och så småningom även våga sig däri!

Inga kommentarer: