Välkommen till UTFLYKTER och VISTELSER I FRANKRIKE & PORTUGAL

Nu är vi tillbaks i Frankrike. Denna gång i Normandie.
I bloggen finns även resor/vistelser i Bourgogne (-06), Beajoulais (-09) Loire (-07, -10 & -11), Languedoc (höst -07), Andorra (-07) och Portugal (-10).
Kommentera eller ställ frågor!

lördag 6 februari 2010

Funderingar för nästa vinter.







Kära dagbok!

Ibland vet jag inte vad jag ska skriva. Som nu. Vad ska man göra nästa vinter? Nästa läsår, som jag brukar säga som fortfarande ser året enligt skolåren.
Skall vi bo här där vi bor nu? Skall vi? Ja det där är väl Luthers ord, men nu bor vi ju några km från Descartes - Luthers motpol. Jag tänker alltså existerar jag - filosofen.
Eller ska jag cykla/jogga någon annanstans och fara omkring och se hur de har det där - med slott, byar, städer, kyrkor. Ska jag (motions)cykla med utsikt mot slott, vingårdar, eiffeltornet, annan stad, hav eller sjö?
Jag sätter några bilder och låter er välja. Var skulle Du vilja cykla/äta morgonmålet/äta en trevlig middag / bo / far på utflykter? Med vilken utsikt?








Du kan ge Ditt svar uppe till vänster.

Inga kommentarer: