Välkommen till UTFLYKTER och VISTELSER I FRANKRIKE & PORTUGAL

Nu är vi tillbaks i Frankrike. Denna gång i Normandie.
I bloggen finns även resor/vistelser i Bourgogne (-06), Beajoulais (-09) Loire (-07, -10 & -11), Languedoc (höst -07), Andorra (-07) och Portugal (-10).
Kommentera eller ställ frågor!

onsdag 30 december 2009

Att fara och handla


Kära dagbok!

Det har inte blivit så mycket egentliga utflykter på sistone. Men det är ju enligt planen. Vi börjar på nytt efter tjugondan. Men det blir ju att fara och handla i alla fall till stan sju kilometer bort.

På väg dit stannade vi i en liten by med ett fint boulangerie, sk Artisan. De hade ett fint julfönster, som jag inte kunde låta bli att ta ett minne av. Hade beställt smördeg till helgen och köpte även en pain dvs det vi hemma kallar baguette. Ett avlångt vitt bröd, som ju alla går omkring med här nere. Och undra på det. Det kostar 1,02, väger 400 g och är urgott!


På väg från affäreren så körde jag som vanligt inte längs Claise dvs Loires biblods biflod utan över kullarna. Då passerade vi även som vanligt ett slott. Ganska nice. Privat och förbusskyltar. Jag misstänker att det är ett relativt nytt slott. Vid tillfälle, så måste jag nog ta reda på mer.
Men nu får ni se ett foto i alla fall.

Om fyra månader så kan vi åka förbi där L&E! Börjar ni bli nervösa?

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej,

Jag är intresserad av att köpa ett blogginlägg på din blogg. Inlägget kommer innehålla en liten paragraf med några enstaka länkar till vårt poker community. Hör av dig om du är intresserad till: seotjanst@gmail.com

Hälsningar,
Henrik